6 things I want to achieve in 2016

Jeg er ikke en person som setter meg særlig med nyttårsforsetter, men i år ønsker jeg å ha en plan for hva jeg ønsker å oppnå i løpet av året, etter å ha fått inspirasjon fra både Åshild og Linn. Forhåpentligvis kommer en slik liste til å motivere meg på de dagene jeg føler meg litt villedet og ikke vet helt hva jeg skal gjøre med livet. Under finner du seks punkter som jeg ønsker å oppnå i 2016.

Usually I’m not a person who have any new year’s resolutions, but this year I want to have a plan on what to achieve for the coming year. Hopefully this will work as a good motivatior and guide for those moments I feel lost. Below you’ll find the six goals I want to reach in 2016. 

Finish my novel

Mitt største mål for 2016 er å fullføre romanen jeg holder på med. Jeg føler virkelig at jeg har kontakt med karakterene i historien, og jeg har ganske god peiling på hvordan historien skal utarte seg, så da er det egentlig bare å få det ned på papir.

My main goal for 2016 is to finish the novel I’m currently writing. This time I really feel like I’m in touch witht the caracters and I have a plan on how the story will develop, hence it is just to write it up really. 

Read more books

I 2015 ble et år som hovedsakelig handlet om å fullføre mastergraden min med gode karakterer, og derfor ble lesing for moroskyld sterkt nedprioritert. I 2016 derimot ønsker jeg å komme i gang med lesingen igjen, og målet er en bok i måneden – minst!

My main focus for 2015 was to complete my MSc i Marketing with good grades, hence reading books for entertainment reasons was not prioritised. I 2016 I wish to change that, and my goal is to read a book a month – minimum!

Move abroad again

Selv om jeg kun har bodd i Norge i rundt fire måneder, lengter jeg allerede etter å flytte utenlands igjen, og jeg håper 2016 skal bli året for dette. Det er noe som er så utrolig spennende med det å være i mindretall i et annet land, samtidig som man alltid har noe å lære om kulturen i det landet man befinner seg i.

Although I’ve only been living in Norway for four months, I’m already longing to move abroad again, and I hope 2016 will be the year for that. There is something so exciting about being the minority in another country, and at the same time, you always have something to learn about the country you’ve moved to. 

Cook more

Siden jeg den siste tiden har bodd hjemme hos mamma (som er en fantastisk kokk), og fordi jeg alltid kommer sist fra jobb, så har jeg ikke laget så mye mat den siste tiden. Det ønsker jeg å gjøre noe med i 2016. Jeg liker veldig godt å prøve nye oppskrifter, så det burde jeg få til.

Since I’ve been living with my mom lately (who is an magnificent cook), and because I’m the last one to come back from work, I have not been cooking much lately. This is something I want to change in 2016. I love to try out new recipes, so it should be an achivable goal for me. 

Travel to a new country

Det er alltid gøy å dra nye steder, og i 2016 har jeg veldig lyst til å besøke et land jeg ikke tidligere har vært i. Hvor det blir er jeg ikke helt sikker på ennå, men kanskje et sted øst i Europa siden det ofte byr på positive overraskelser, i hvert fall er det min er erfaring.

To explore a new place is always exciting and rewarding, and in 2016 I want to go to a country I never been to before. Where about, I’m not totally sure about yet. Maybe somewhere in east of Europe since it in my experience usually ends up being a positive surprise. 

Get an article published in a national magasin or website 

Jeg savner virkelig å skrive og i år har jeg bestemt meg for å begynne å frilanse litt. Derfor er målet å få en artikkel publisert i et riksdekkende magasin eller på et nettsted. Litt skummelt å skrive det her, men da blir det desto mer press på meg selv for å få det til.

I really miss writing, and this year I have decided to do some frelance writing. Hence my goal is to have an article published in a national magasine or on a website. A bit scary to write it here, but by doing so I put more pressure onto myself to achieve it. 

About Eveline Rosholt

Eveline Røsholt er utdannet journalist og markedsfører. Etter fire år i London er hun tilbake i Norge for å finne ut hva hun skal gjøre videre med livet sitt. Ellers er hun glad i vin, André Bjerke, menn i dress og Italia. Blogger på treasuresbyeveline.wordpress.com
This entry was posted in Everyday. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

