Slik var 2015 for meg

Vi er allerede en uke inn i 2016, så derfor tenkte jeg det var på sin plass med en oppsummering av 2015.

Da 2015 slo innover jordkloden vår sto jeg i langs the Thames i London sammen med venninner å så på fyrverkeriet som ble skutt ut av the London Eye. Jeg hadde allerede rukket å komme tre måneder inn i mastergraden min og begynte å bli vant til livet på den vestlige siden av London. 2015 skulle også bli et år fult av omveltninger for meg. Kjæresten min pakket sakene sine og flyttet først tilbake til Roma for sommeren, for så å sette snuta mot LA i slutten av august, hvor han begynte på en MBA på UCLA. Plutselig ble avstanden mellom oss så utrolig lang. Noe som førte med seg mange tårer, men som også viste at jeg var så utrolig mye sterkere enn jeg noen gang hadde trodd.

Men 2015 ble også en år for fine ferier og opplevelser. Sommeren startet med tur til Roma, og jeg spiste tidenes beste pizza på Da Remo (visstnok en av de beste pizzeriaene i Roma i følge kjæresten min). Senere ble det tur til Lisboa i Portugal hvor jeg spiste bacalao i mange forskjellige former. Sommeren 2015 ble avsluttet med enda en tur til Italia. Først til Sardinia, hvor jeg spiste masse god mat, solte meg på noen av de fineste strendene jeg har vært borti og skrev på masteroppgaven min, samt tilbrakte tid med typen. Så dro vi sammen til Roma igjen, hvor det ble mer mat, litt kunstutstillinger og mer skriving på masteroppgaven min. Tilslutt kom jeg tilbake til London, fulførte masteroppgaven og leverte den, før jeg pakket sakene mine og forlot London for å flytte tilbake til Norge. Dette markerte slutten på livet som student, og jeg fikk min første ordentlige jobb.

Ikke nok med det, i 2015 jeg fant den beste baren jeg noen gang har vært på i Putney High Street i London, kalt the Toy Shop. Her ble det en del kvelder, en del drinker, og i tillegg traff jeg masse ålreite mennesker her. Hit må jeg helt klart tilbake, om så ikke i 2016, så må jeg i hvert fall dit i 2017.

2015 hadde helt klart sine opp og nedturer, med til syvende og sist så var det et ganske bra år. Jeg er sikker på at 2016 blir enda bedre, godt nytt år!

About Eveline Rosholt

Eveline Røsholt er utdannet journalist og markedsfører. Etter fire år i London er hun tilbake i Norge for å finne ut hva hun skal gjøre videre med livet sitt. Ellers er hun glad i vin, André Bjerke, menn i dress og Italia. Blogger på treasuresbyeveline.wordpress.com
This entry was posted in Everyday. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

