Brixton Village

IMG_1814 IMG_1815 IMG_1816 IMG_1818 IMG_1819Det beste med å bo i London er at det å dra til et nytt område kan føles som å dra til en helt annen by, og på lørdag fikk jeg endelig utforsket Brixton Village. Selv om jeg har vært i Brixton før så har jeg nemlig ikke fått gjort det siden jeg kun har vært der på arrangementer på kveldstid. Så man kan trygt si det var på tide etter snart fire år i denne byen. Jeg har jo en god stund nå hørt rykter om at Brixton er den nye “hippe” bydelen i London og etter å ha vært der på dagtid så kan jeg skjønne hvorfor. Først og fremst fikk jeg skikkelig sommerfølelse av all den karibiske musikken og for å ikke snakke om all den eksotiske maten man kunne få kjøpt. Menneskene der var også innmari imøtekommende og varme, noe jeg virkelig setter pris på. Markeder er og blir noe av det beste jeg vet, og tror ikke jeg er alene med å mene det. I tillegg stakk vi innom Pop Brixton som hadde et litt mer eksklusivt preg med delikate matboder, vinbarer og vanlig barer som tilbød drinker av mange slag. I tillegg hadde de masse sitteplasser og gode solforhold, hva mer kan man egentlig ønske seg? Det beste er at det er super enkelt å komme seg dit, bare å hive seg på Victoria Line og ta den til endestoppet, så ingen grunn til å ikke gjøre det. Et lite tips sånn før helgen hvis du skulle befinne deg i London!

The best thing about living in London is that when you visit a new area it can feel like going to a completely different city. Last Saturday I finally managed to get myself to Brixton Village, at it was about time after almost four years in this city. Don’t get me wrong, I’ve been to Brixton before, but only at night and the Village has never been the destination then. I got to say though, it really took me by surprise and I was like being on holiday with all the Caribbean music being played and the exotic food at the market. We also went to Pop Brixton, which was a bit classier with delicate food stands and wine bars. It also had plenty of seatings in the sun, and can you really ask for more? I think not. So if you don’t know what to do this weekend I would suggest you check it out! 

About Eveline Rosholt

Eveline Røsholt er utdannet journalist og markedsfører. Etter fire år i London er hun tilbake i Norge for å finne ut hva hun skal gjøre videre med livet sitt. Ellers er hun glad i vin, André Bjerke, menn i dress og Italia. Blogger på treasuresbyeveline.wordpress.com
This entry was posted in London and tagged , , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Brixton Village

  1. Fine bilder! Brixton ser herlig ut 🙂

Leave a Reply

